Powrót
Ideą projektu realizowanego przez trzy lata było zachęcenie uczniów do zdobywania nowych umiejętności ruchowych oraz podnoszenia sprawności fizycznej, a także kształtowania odpowiednich nawyków i postaw, w tym też dotyczących zdrowego stylu życia.
Główne cele programu „Mały Mistrz”:
Formuła „Małego Mistrza” opierała się na sześciu zasadniczych blokach sportowych z możliwością poszerzania o pokrewne dziedziny. W każdym bloku uczeń miał szansę opanowania określonych umiejętności i wiadomości, za które nagradzany jest odpowiednią odznaką.
Bloki te to: Rowerzysta-Turysta, Gimnastyk-Tancerz, Saneczkarz-Narciarz-Łyżwiarz, Piłkarz, Lekkoatleta, Pływak-Wodniak.
Uczniowie po opanowaniu kolejnych sprawności i umiejętności ruchowych otrzymywali odznakę, którą wklejali do specjalnej legitymacji. Zdobywca kompletu sprawności otrzymuje tytuł Małego Mistrza.
Program Mały Mistrz pomagał nauczycielowi edukacji wczesnoszkolnej w:
E. Cembrzyńska